بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليك يا ابا عبدالله الحسين
عده ای برای
توجیه عمل غلط خود در مورد مذاکره با دشمن سر سخت، و پذیرش دشمنی و سلطه آن و لبخند همیشگی نسبت به دشمن ملت ایران ( یعنی آمریکا) گفته اند این مذاکره هیچ اشکالی ندارد، چون امام حسین علیه السلام هم با عمر سعد ملعون مذاکره کرده و دست داده.
برای روشن شدن مساله با مراجعه به کتب مختلف تاریخی، متن صحبت امام علیه السلام با دشمن و چگونگی مواجهه ایشان بادشمن را بیان می کنیم، امام حسین(عليه السلام)
به همراه بیست نفر و عمرسعد به همراه بیست نفر برای مذاکره آمدند؟
،هر دو طرف آن افراد را مرخص کردند و امام حسین (عليه السلام ) صرفا حضرت عباس و حضرت علی اکبر علیهما السلام و عمرسعد، حفص فرزند عمر و غلامش به نام لاحق را نزد خود نگه داشتند.امام حسین(عليه السلام) با تندی تمام با عمرسعد ملعون برخورد کرده و فرموده است: "ویحک: وای برتو، آیا از خدایی که بازگشت تو به سوی اوست نمی ترسی و بامن می جنگی؟ در حالی که می دانی من فرزند کیستم وچه نسبتی با پیامبر صلی الله علیه وآله دارم، این گروه را رها کن و بامن همراه شو تامقرب درگاه الهی شوی.
عمربن سعد گفت: می ترسم خانه ام را خراب کنند، فرمود:من برایت خانه ای تهیه می کنم. گفت اموالم را می گیرند. فرمود:من بهتر از آن را به تو می دهم. عمر ساکت شد وجوابی نداد.
امام در حالی که آنجا را ترک می کرد فرمود: خدا به زودی تو را در بسترت بکشد و در روز قیامت نیامرزد. امیدوارم از گندم عراق جز اندک نخوری."(ابن اعثم، کتاب الفتوح،ج5،ص92-93)
به نظر شما نسبت این برخورد تند امام علیه السلام با دشمن خود با لبخندهای مداوم مذاکره کنندگان فعلی با دشمن ملت بزرگ ایران یعنی آمریکا و دست دادن با دشمن چیست؟
چه سنخیتی میان این دو نوع برخورد است؟
آیا امام حسین علیه السلام به دشمن امتیاز داده است؟ آیا3گل زد و 2 گل خورد؟آیا در نقلی که بیان شد، امام حسین علیه السلام بادشمن خود دست داده است؟
قضاوت با شما....
« وبلاگ خبری - تحلیلی رهپویان عمار »...
ما را در سایت « وبلاگ خبری - تحلیلی رهپویان عمار » دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 202 تاريخ: چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت: 14:48